Wat is sociale impact?
Welke meerwaarde kan jij als bedrijf creëren voor mens en maatschappij?
Sociale impact maken betekent als bedrijf bewust bijdragen aan het welzijn van mensen, de ontwikkeling van gemeenschappen en een inclusieve maatschappij. Maar het is ook een slimme businesskeuze: bedrijven die sociale impact strategisch verankeren in hun werking, presteren aantoonbaar beter. Ze bouwen vertrouwen op bij medewerkers, klanten, investeerders én stakeholders.

Wat houdt sociale impact maken in?
/ En vooral... Hoe doe je dat eigenlijk?
- Zorgen voor veilige en faire werkomstandigheden, ook bij leveranciers, wat vertrouwen en stabiliteit creëert.
Investeren in de ontwikkeling en het welzijn van werknemers, wat leidt tot betrokkenheid en innovatie.
Actief bijdragen aan lokale gemeenschappen, wat de maatschappelijke rol en reputatie van het bedrijf versterkt.
Transparantie bieden over impact via heldere rapportage, waardoor je geloofwaardig bent en het vertrouwen van klanten, medewerkers en investeerders wint.
"Hoe kan ik meerwaarde creëren voor mens en maatschappij?"
Daar draait het om.

Het verschil tussen sociale duurzaamheid en sociale impact
Sociale duurzaamheid legt het fundament voor bedrijven om te groeien naar sociale impact. De duurzaamheidsfundamenten die gelegd zijn, kunnen organisaties helpen om actief te werken aan een groter doel: het genereren van een blijvende sociale impact.
VERZEKER JE FINANCIERING
72% van investeerders kijkt bij hun beslissingen naar ESG-prestaties
Bedrijven met een duidelijke impactstrategie winnen vertrouwen van investeerders en klanten, verhogen hun marktwaarde en versterken hun reputatie.
(bron: Deloitte Insights)
BOUW VERTROUWEN OP
78% van werknemers kiest liever voor een purpose-driven bedrijf
Meer nog: ze kiezen er zelfs voor met een looninlevering tot 19%. Dit verlaagt verloop, trekt het beste talent aan en zorgt voor een sterkere klantloyaliteit.
(bron: Porter-Novelli purpose perception study)
TOON DE WEG
Bouw voorsprong op,
op regelgeving & concurrentie
Organisaties die het voortouw nemen, profileren zich als thought leaders in hun sector. Dit opent deuren naar partnerships, media-aandacht en nieuwe markten.
Iedereen die betrokken is bij je bedrijf heeft baat bij onze sociale duurzaamheidsoplossingen
/ Organisaties floreren wanneer de mensen dat doen
Interne werkkrachten
De mensen die je tewerkstelt
De inspanningen die je levert om een veilige werkplek te creëren waarin mensen bereid zijn voor jou the extra mile te gaan.
Externe werkkrachten
De mensen waarmee je samenwerkt
Hoe je langetermijnrelaties opbouwt en risico’s van sociale onrechtvaardigheid beheert in je value chain.
Gemeenschappen
De mensen op wie jouw werking invloed heeft
Hoe jouw bedrijf de mensen rondom haar beïnvloedt en met hen samenwerkt.
Eindgebruikers
De mensen waar je het uiteindelijk voor doet
De mensen wiens leven je wilt verbeteren door jouw product, service of dienst aan te bieden.
Samen op weg naar sociale impact?
Klaar om jouw visie te veranderen naar een bloeiende, mensgerichte realiteit? Laten we bespreken hoe onze expertise jouw sociale impact kan versterken.