The Cornerstone ontwikkelde voor Triginta een digitaal platform waarmee ze het welzijn van alle stakeholders kunnen meten. “Met dit platform kunnen we de sociale impact van elk project en elke doelgroep in kaart brengen, monitoren en verbeteren. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien of het thermisch comfort inderdaad wordt verbeterd na renovaties, en we blijven huurders actief bevragen om te zien hoe we nog verder kunnen optimaliseren.”

Wat dit platform bijzonder maakt, is dat het niet alleen resultaten vastlegt, maar ook actiepunten toewijst aan specifieke verantwoordelijken. “Dit betekent dat als een sociale KPI achterblijft, we meteen kunnen zien wat er moet gebeuren, wie daarvoor verantwoordelijk is en welke verbeteringen we kunnen doorvoeren”, aldus Schokkaert.

“Bovendien hebben we huurderstevredenheidsenquêtes bij al onze huurders afgenomen om de eerste resultaten rond hun sociale behoeften in onze gebouwen in kaart te brengen. Die enquêtes zullen we jaarlijks herhalen. Via onze softwarepartner Fixform zorgen we er dan weer voor dat er een nauwer contact is tussen de gebouwenbeheerder en de huurder. Zo kunnen we sneller ingrijpen qua comforteisen bijvoorbeeld.”

triginta en the cornerstone, sociale impact
bloovi2
auteur avatar
Sebastian CTO, CFO
Co-Founder of The Cornerstone, together with my niece Katrien en Lise we started this company to try to make a positive impact on companies and their employees!